راهنمای خرید تلفن بی سیم

اگر هنوز در مورد خرید تلفن همراه شک دارید یا مطمئن نیستید که یک گوشی چه ویژگی هایی باید داشته باشد، حتما این مقاله را بخوانید تا قبل از خرید تلفن همراه با برخی عوامل بیشتر آشنا شوید. با توسعه دانش علمی، تلفن های ثابت قدیمی به تدریج جای خود را به تلفن های بی سیم دادند. زیرا تلفن های بی سیم علاوه بر راحتی در مکالمه، مزایای بسیار دیگری نیز دارند.

برند تلفن بی سیم

یکی از اساسی ترین فاکتورها در هنگام خرید تلفن همراه توجه به برند گوشی است. خب در این زمینه شرکت اصلی ارائه دهنده تلفن های بی سیم پاناسونیک است که سابقه طولانی در تولید محصولات اداری و ارتباطی در دنیا دارد. بدون شک پاناسونیک بهترین انتخاب است.

اما باید در نظر داشت که شرکت های دیگری نیز به تازگی وارد این عرصه شده اند. شرکت هایی مانند Grandstream و Yalink که هر دو طراحی و کیفیت ساخت بی نظیری را ارائه می دهند. زمانی که رقابت بر روی یک محصول افزایش می یابد، این انتخاب به گزینه های دیگری مانند ظاهر، امکانات و خدمات این شرکت ها بستگی دارد. اولین معیار خرید ما برای گوشی موبایل سازنده است.

طراحی ظاهری تلفن بیسیم

شکل و ظاهر تلفن، بسته به سلیقه آدم‌ها متفاوت است. حتی انتخاب رنگ تلفن می‌تواند تاثیر زیادی در نمای دکوراسیون منزل یا محل کار شما داشته باشد. برخی تلفن‌های بیسیم با طراحی باریک و زیبا توجهات زیادی را به خود جلب می‌کنند. ولی به این نکته توجه کنید که حتما امکانات تلفن را هم بررسی کنید.

باتری تلفن بی سیم

باتری تلفن از دیگر معیارهای انتخاب یک تلفن بی سیم مناسب است. باتری‌ها در ظرفیت‌های گوناگونی ارائه می‌شوند. ولی در ابتدا اگر تلفنی را خریداری کردید، حداقل به مدت 7 ساعت آن را شارژ کنید تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند. مدت زمان استفاده از باتری‌های تلفن را در دو حالت مداوم و آماده به کار بررسی کنید. این که با یک تلفن بیسیم در حالت استفاده چقدر می‌توان صحبت کرد و در حالت Standby چقدر می‌تواند شارژ را در خود نگه دارد.

فرکانس تلفن بیسیم

فرکانس تلفن بی سیم و برد یک تلفن مهم است. زیرا اکثر ما انسان ها عادت داریم هنگام صحبت با تلفن بی سیم راه برویم و این باعث می شود از پایه تلفن دور شویم. هنگامی که فاصله بین تلفن و ایستگاه پایه افزایش می یابد، تماس قطع می شود.

فرکانس‌های تلفن تا چند وقت پیش روی 2.4 گیگاهرتز تنظیم شده بود، اما به مرور زمان فرکانس‌ها بهینه‌تر و پیشرفته‌تر شده و به 1.9 گیگاهرتز تغییر کرده است. متر در فضای باز یا خارج از منزل. این گزینه معمولا روی بدنه گوشی نشان داده می شود.

پیغام‌گیر صوتی یا منشی تلفنی

خب منشی تلفنی از مواردی است که اخیرا به تلفن‌ها اضافه شده و می‌توان آن را به عنوان یک معیار انتخاب کرد. برخی افراد تماس‌هایی که برای آنها است، از اهمیت بالایی برخوردار است. به هر دلیلی می‌خواهند از فرد تماس‌گیرنده در زمان‌هایی که قادر به پاسخگویی نسیتند و یا بیرون از منزل یا محل کار هستند، مطلع شوند.

از نکاتی که باید به آن توجه داشت، مدت زمان ضبط تماس در تلفن بیسیم است که این مقدار در تلفن‌ها متفاوت است. معمولا از 15 دقیقه شروع شده و به یک ساعت هم می‌رسد.

فناوری Eco

تلفن‌های بیسیم به دلیل اینکه امواجی را از خود ساتر می‌کنند برای انسان کمی مضر هستند. ولی برخی از سازنده‌ها مانند پاناسونیک، فناوری را ایجاد کرده که امواج را از 85 تا 95 درصد کاهش دهد. این فناوری Eco نام دارد که در برخی تلفن‌ها کلید Eco به خوبی مشخص است.

همچنین این قابلیت توانایی ذخیره کردن باتری تلفن به میزان 85 درصد را دارد که در نوع خود قابل توجه است. فقط کافیست تا با فعال کردن حالت Eco از این مزیت استفاده کنید.

تکنولوژی Dect

منظور ما از تکنولوژی Dect در اینجا یعنی آپدیت‌های این فناوری یعنی Dect 6.0 و Dect 6 Plus است. تلفن‌های بیسیم را همان تلفن‌های Dect می‌نامند. حالا با پیشرفت این فناوری، Dect 6.0 با رویکرد افزایش بُرد تلفن به بازارهای جهانی عرضه شد. یعنی تلفنی با داشتن چنین ویژگی، فاصله زیادتری از بِیس تلفن را می‌تواند تجربه کند.

Dect 6.0 Plus نیز یک مزیت دیگر را با خودش به همراه آورد. تلفن‌های بیسیم به دلیل استفاده از امواج‌ها، احتمال اینکه تلفن در اصلاح خط رو خط شود زیاد است. از این طریق افراد دیگر به راحتی می‌توانند به صحبت‌های ما گوش دهند. ولی فناوری Dect 6.0 Plus این مشکل را برطرف کرده و با تولید روزانه رمز‌های هوشمند، امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مسدود کردن تماس‌ها یا Call Block

گاهی اوقات پیش می‌آید که نمی‌خواهیم تماسی به ما وصل شود. مثلا زمان‌های استراحت، زمان غذا خوردن و یا حتی زمانی که می‌خواهید بخوابید. یا حتی تمایل ندارید که تماس‌هاتی تبلیغاتی به تلفن شما وصل شود. این‌ها همه می‌تواند دلایلی باشد تا ویژگی مسدود کردن تماس‌ها برای شما مهم باشد.

حافظه دفترچه تلفن

حافظه دفترچه تلفن بستگی به خودتان دارد که چه تعداد شماره تلفن را می‌خواهید در تلفن ذخیره کنید. یا اینکه تماس‌های دریافتی به چه تعداد در تلفن نگهداری می‌شود. برخی تلفن‌ها هستند که تماس‌های دریافتی را تا 10 عدد بیشتر ذخیره نمی‌کنند و این شاید برخی مواقع شما را نگران کند. پس به حافظه Redial و تماس‌های دریافتی توجه داشته باشید.

سایر امکانات

برخی از خدمات دیگری که می توان در نظر گرفت و مشخصاً به نیاز افراد بستگی دارد این است که تلفن هایی وجود دارند که از دو تلفن بی سیم استفاده می کنند یا دارای تلفن ثابت هستند. از این دست مدل های زیادی وجود دارد که باید بر اساس فضای مورد نیاز و کاربرد آنها انتخاب کنید. گوشی های دیگری هم هستند که از دو خط پشتیبانی می کنند.

 

ممکن است شما بپسندید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب باز است.